RVS Technology
ALOITUSSIVU
KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA
MYYNTIEHDOT
SIVUSTON KARTTA
OTA YHTEYTTÄ
RVS – NÄIN SE TOIMII
MOOTTORINKÄSITTELY
Nelitahtimoottorin suojaus- ja kunnostuskäsittely
Ennaltaehkäisevä (suojaava) käsittely
Kaksitahtimoottori
VAIHTEISTONKÄSITTELY
Manuaalivaihteisto, taka-akseli, jakovaihteisto
Automaattivaihteisto
MP-ketjuöljy
OHJAUSTEHOSTIMEN KÄSITTELY
RUISKUTUSPUMPUN KÄSITTELY
ASEENKÄSITTELY
MOOTTORISAHA
RASVAT
TUOTTEET JA HINNAT
ASIAKKAAMME KERTOVAT
KOKEMUKSIA TEOLLISUUDESTA
LEHDISTÖ
TESTEJÄ
JÄLLEENMYYJÄT
Tilaa uutiskirje
Anna vinkki kaverille
Talleta suosikkeihin
 
 
Avgaser
TURBOAHDIN

 

PAKOKAASUPÄÄSTÖT

 

Polttomoottori käyttää polttoainetta (HC - hiilivety) och luft (O2 - happi) ja luovuttaa:
HC - hiilivety (palamaton polttoaine)
CO - hiilimonoksidi
O2 - happi
CO2 - hiilidioksidi
NOx - typpioksidi

Näiden pakokaasujen (päästöjen) määrä ja keskinäinen suhde voi vaihdella voimakkaasti moottorin tyypistä ja kunnosta riippuen. Huonosti säädetty kaasutin, polttoaineen ruiskutus tai sytytyksen ajoitus vaikuttavat merkittävästi kaasujen määriin ja suhteisiin.
 
 
Hiilivety (HC) on epätäydellisesti palanutta polttoainetta. Runsas hiilivetyjen osuus pakokaasuissa yhdistyy usein sytytysjärjestelmän ongelmiin; vialliset tulpat, huonokuntoiset tulpanjohdot, väärä sytytyksenajoitus tai väärä polttoaineen ruiskutuskulma tai epätasainen polttoainesuihku, vuoto imusarjassa tai epäedullinen ilma-/polttoainesuhde, joka aiheuttaa epätäydellistä palamista ja korkeat HC-pitoisuudet.

Hiilimonoksidia eli häkää (CO) muodostuu, kun happea on liian vähän palamistapahtuman aikana. Korkea hiilimonoksidipitoisuus (% pakokaasuista) johtuu rikkaasta ilma-/polttoaineseoksesta, mikä puolestaan voi johtua liian alhaisista tyhjäkäyntikierroksista. tukkoisesta tai huonosta ilmansuodattimesta, huonosti toimivasta huohottimen venttiilistä, väärin säädetystä kaasuttimesta tai polttoaineenruiskutuksesta tai epätasaisesta polttoainesuihkusta. Pieni happikaasupitoisuus kertoo siitä, että polttoainetta tuodaan palokammioon enemmän kuin saatavilla olevalla happimäärällä pystytään polttamaan. Tätä voidaan kutsua happivajeeksi. Tilanne korjataan pienentämällä polttoaineen syöttöä tai lisäämällä hapen saantia esim. vaihtamalla ilmansuodatin.

Hiilidioksidi (CO2) on tärkeä mittari kun arvioidaan kuinka tehokas palamistapahtuma on. Runsas suhteellinen hiilidioksidin määrä pakokaasuissa viestii tehokkaasta palamistapahtumasta. Mitä suurempi hiilidioksidin osuus pakokaasuissa on, sitä tehokkaammin moottori toimii. 13–15 % CO2-pitoisuuden katsotaan olevan erittäin hyvä arvo. CO- ja HC-pitoisuuksien tulisi vastaavasti olla lähellä nollaa prosenttia ja hapen osuuden tulisi olla 1–3 %.

Hapen (O2) suhteellinen osuus pakokaasuista kertoo, kuinka hyvin kaasutin tai polttoaineen ruiskutus on säädetty. Jos happikaasujen pitoisuutta mitataan samalla, kun ilma-/polttoainesuhdetta säädetään rikkaalta laihalle tai laihalta rikkaalle, näkyy O2-pitoisuudessa vähintään n. 0,5 %:n hyppäys siinä siirtymäkohdassa, kun siirrytään rikkaalta laihalle seokselle tai päinvastoin. O2–mittausta voidaan käyttää myös sytytysongelmien ja imusarjan (alipaine)vuotojen havaitsemiseen

NOx (typpioksidit). Noin 80% ilmasta on typpeä ja loput n. 20% muodostuu hapesta. Polttomoottori käyttää happikaasuja O2 kun se käy ja tuottaa pakokaasuina typpioksideja. Typpioksideja muodostuu, kun palolämpötila ylittää 1370 °C. Vaikka NOx – yhdisteet eivät suoraan vaikuta moottorin käyntiin, ne aiheuttavat tietyissä ilmanpaineolosuhteissa savutusta yhdessä palamattoman polttoaineen kanssa (HC).

Eräs typpioksidien hallitsemiseksi kehitetty ratkaisu on ns. EGR-venttiili. Se on laite, jolla pakokaasut kierrätetään takaisin palotilaan. Tavoitteena on alentaa palamislämpötilaa ja siten vähentää muodostuvien typpioksidien määrää. Tekninen henkilökunta ei voi tehdä päästöjen pienentämiseksi paljon muuta, kuin katsoa, että moottori ja EGR-venttiili toimivat oikein.

Moottorin RVS-käsittelyllä voi pienentää merkittävästi CO- ja HC-päästöjä, etenkin vanhemmissa ja kuluneemmissa moottoreissa.

 

 

OSTOSKORI
      Ostoskori on tyhjä!
MAKSUTAPA
Osta turvallisesti rvs.fi-sivulla!

Approved by TÜV
TÜV SÜD Automotive
Report Nr: 10-00053-UA-GBM-00

MOOTTORIONGELMIA
Vähäinen tai epätasainen puristuspaine
Suuri öljynkulutus
Vähäinen öljynpaine
Moottorista kuuluva sivuääni
Hydrauliset venttiilinnostimet
Suuri polttoaineenkulutus
Pakokaasut, CO- ja HC-päästöt 
Hoonausjäljet ja RVS-käsittely
Turboahdin
Lambda-anturi
VAIHTEISTO-ONGELMIA
Moottoripyörän märkäkytkin
SYÖTTÖPUMPPU
TRIBOKERAAMINEN PINTA – TEKNISIÄ TIETOJA
OSIEN KOKOJEN OPTIMOITUMINEN
POLTTOMOOTTORISSA TAPAHTUVAT TRIBOLOGISET REAKTIOT
ÖLJYMÄÄRÄTAULUKKO
POLTTOAINEENKULUTUSTAULUKKO
 
� Copyright 2009 - Oy RVS Technology Ltd.
 
Untitled Document Tanskalainen VeteranPosten: "RVS pitää mitä lupaa; puristuspaineet ylös 23-36 %." Lue testiartikkeli tästä!
rvs_olietilsatning.pdf

Tanskalainen MOTOR MAGASINET julkaisi numerossa 23/2009 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "Også godt för dieselpumper" - "Hyvää myös diesepumpuille." Lue MOTOR MAGASINET-lehden artikkeli tästä!>

Puolueeton TÜV testi todistaa, että "suojaavien ja kunnostavien ominaisuuksiensa lisäksi RVS Technology®-tuotteet pienentävät kulutusta ja CO₂-päästöjä". Tutustu testiin tästä! 

GTi Magazine kirjoittaa numerossa 11-12/2010 RVS-teknologiasta otsikolla: "SUOJAA ARVOKKAAT KOMPONENTIT". Lue artikkeli tästä!

V8 Magazine-lehdessä nro 10/2010 kirjoitettiin RVS Technology® tuotteista otsikolla: "AUTON ARVOKKAIMPIEN KOMPONENTTIEN SUOJAKSI". Lue juttu tästä!

Ammattirakentaja-lehden numerossa 5-6/2010 RVS Technology® tuotteista kirjoitettiin: "RVS-teknologian ydin on teknologian kyky tunnistaa mekanismien kulumis-ja vauriouhan alaisia kohteita niiden kitkapintojen tuottaman kitkalämpöenergian avulla ja sen kyky muokata(kunnostaa ja suojata) kyseisiä kitkapintoja". Lue artikkeli tästä!

Tekniikan Maailma julkaisi numerossa 3/2011 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "TÜV testasi RVS-tuotteet." Lehti kirjoittaa mm: "Puolueetonta tietoa jo muutaman vuoden markkinoillamme olleiden aineiden toimivuudesta dieselmoottorissa, vaihteistossa ja ruiskutuspumpussa saatiin syksyllä, kun saksalainen TÜV-testauslaitos testasi tuotteet." Lue TM:n artikkeli tästä!

RVS Technology® American Car Showssa 22-25.4.2011
RVS Technology® on esillä American Car Showssa kolmella osastolla, Pussy Power, Motor Sport halli, osasto nro 1e15:, Renault Tuning Club Finland/Tuning Studio, Tuning halli, osastol nro: 3E15 ja Show Car osastolla nro: 504.