RVS Technology
ALOITUSSIVU
KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA
MYYNTIEHDOT
SIVUSTON KARTTA
OTA YHTEYTTÄ
RVS – NÄIN SE TOIMII
MOOTTORINKÄSITTELY
Nelitahtimoottorin suojaus- ja kunnostuskäsittely
Ennaltaehkäisevä (suojaava) käsittely
Kaksitahtimoottori
VAIHTEISTONKÄSITTELY
Manuaalivaihteisto, taka-akseli, jakovaihteisto
Automaattivaihteisto
MP-ketjuöljy
OHJAUSTEHOSTIMEN KÄSITTELY
RUISKUTUSPUMPUN KÄSITTELY
ASEENKÄSITTELY
MOOTTORISAHA
RASVAT
TUOTTEET JA HINNAT
ASIAKKAAMME KERTOVAT
KOKEMUKSIA TEOLLISUUDESTA
LEHDISTÖ
TESTEJÄ
JÄLLEENMYYJÄT
Tilaa uutiskirje
Anna vinkki kaverille
Talleta suosikkeihin
 
 
DIESEL SYÖTTÖPUMPPU
TURBOAHDIN

 

DIESEL SYÖTTÖPUMPPU

 

Syöttöpumpun tehtävä on erittäin korkean paineen vallitessa (350-2000 baria), tietyllä hetkellä ja täsmällisellä annostuksella toimittaa moottorin sylintereiden palotilaan polttoainetta. Korkean paineen ansiosta polttoaine voidaan ruiskuttaa suuttimien kautta palotilaan erittäin hienojakoisena sumuna. Mitä hienojakoisempaa polttoaine on, sitä tehokkaampaa on sen palaminen ja sitä pienempiä ovat polttoaineenkulutus ja pakokaasupäästöt.

Dieslpumpuja on pääasiassa kahta tyyppiä, rivipumppu ja jakapumppu. Rivipumppua käytetään pääosin suurissa moottoreissa, kuten kuorma-automoottoreissa, työkonemoottoreissa, mutta myös Mercedes Benz henkilöautoissa.

Kuten nimi antaa ymmärtää, on diesel rivipumpun sylinterit sijoitettu riviin. Pyörivä nokka-akseli siirtää puristusvoiman pumpun männille. Sylinteri ja mäntä toimivat kuin ”puristin”. Kukin ”puristin” huolehtii diesel polttoaineen toimituksesta omalle moottorin sylinterille. Rivipumppu rakenteeltaan melko monimutkainen, mutta luotettava.

Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen moottoreissa käytetään useimmiten jakajatyyppistä diesel syöttöpumppua. Rivipumpusta poiketen, jakajapumpussa on vain yksi sylinteri ja vastaavasti vain yksi mäntä. Mäntä tekee edestakaista liikettä sylinterissään, tuottaen polttoaineeseen painetta samanaikaisesti kun mäntä-sylinteriyksikkö pyörii ja jakaa dieselpolttoainetta kullekin moottorin sylinterille vuorollaan ja ajallaan.

Molempien diesel syöttöpumpputyyppien valmistus- ja mittatarkkuus ovat erittäin korkeat. Pumpun männän ja sylinterin seinämän välinen tila on korkeintaan 3 mikronia (millin tuhannesosa). Tämän vuoksi syöttöpumpuissa ei käytännössä esiinny lainkaan ohivuotoa.
 
 
Rivipumppu
 
 
 
 
Jakajapumppu
     
Kaikki syöttöpumppujen liikkuvat osat saavat voitelunsa ainoastaan dieselpolttoaineesta. Tämän vuoksi dieselkäyttöisten autojen polttoainesuodattimille asetetaan korkeammat vaatimukset, kuin bensiinikäyttöisten autojen polttoainesuodattimille. Pieninkin sylinterin tai männän kuluminen aiheuttavat paineen laskua polttoaineen ruiskutusjärjestelmässä, jonka seurauksena moottorin teho laskee ja polttoaineenkulutus ja päästöt lisääntyvät.

RVS suojaus- ja kunnostusteknologialla syöttöpumpun kulumiselle alttiit osat voidaan palauttaa entiselleen ja/tai suojata kulumista vastaan tehokkaasti jopa tuhansien käyttötuntien ajaksi.

 

 

OSTOSKORI
      Ostoskori on tyhjä!
MAKSUTAPA
Osta turvallisesti rvs.fi-sivulla!

Approved by TÜV
TÜV SÜD Automotive
Report Nr: 10-00053-UA-GBM-00

MOOTTORIONGELMIA
Vähäinen tai epätasainen puristuspaine
Suuri öljynkulutus
Vähäinen öljynpaine
Moottorista kuuluva sivuääni
Hydrauliset venttiilinnostimet
Suuri polttoaineenkulutus
Pakokaasut, CO- ja HC-päästöt
Hoonausjäljet ja RVS-käsittely
Turboahdin
Lambda-anturi
VAIHTEISTO-ONGELMIA
Moottoripyörän märkäkytkin
SYÖTTÖPUMPPU 
TRIBOKERAAMINEN PINTA – TEKNISIÄ TIETOJA
OSIEN KOKOJEN OPTIMOITUMINEN
POLTTOMOOTTORISSA TAPAHTUVAT TRIBOLOGISET REAKTIOT
ÖLJYMÄÄRÄTAULUKKO
POLTTOAINEENKULUTUSTAULUKKO
 
� Copyright 2009 - Oy RVS Technology Ltd.
 
Untitled Document Tanskalainen VeteranPosten: "RVS pitää mitä lupaa; puristuspaineet ylös 23-36 %." Lue testiartikkeli tästä!
rvs_olietilsatning.pdf

Tanskalainen MOTOR MAGASINET julkaisi numerossa 23/2009 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "Også godt för dieselpumper" - "Hyvää myös diesepumpuille." Lue MOTOR MAGASINET-lehden artikkeli tästä!>

Puolueeton TÜV testi todistaa, että "suojaavien ja kunnostavien ominaisuuksiensa lisäksi RVS Technology®-tuotteet pienentävät kulutusta ja CO₂-päästöjä". Tutustu testiin tästä! 

GTi Magazine kirjoittaa numerossa 11-12/2010 RVS-teknologiasta otsikolla: "SUOJAA ARVOKKAAT KOMPONENTIT". Lue artikkeli tästä!

V8 Magazine-lehdessä nro 10/2010 kirjoitettiin RVS Technology® tuotteista otsikolla: "AUTON ARVOKKAIMPIEN KOMPONENTTIEN SUOJAKSI". Lue juttu tästä!

Ammattirakentaja-lehden numerossa 5-6/2010 RVS Technology® tuotteista kirjoitettiin: "RVS-teknologian ydin on teknologian kyky tunnistaa mekanismien kulumis-ja vauriouhan alaisia kohteita niiden kitkapintojen tuottaman kitkalämpöenergian avulla ja sen kyky muokata(kunnostaa ja suojata) kyseisiä kitkapintoja". Lue artikkeli tästä!

Tekniikan Maailma julkaisi numerossa 3/2011 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "TÜV testasi RVS-tuotteet." Lehti kirjoittaa mm: "Puolueetonta tietoa jo muutaman vuoden markkinoillamme olleiden aineiden toimivuudesta dieselmoottorissa, vaihteistossa ja ruiskutuspumpussa saatiin syksyllä, kun saksalainen TÜV-testauslaitos testasi tuotteet." Lue TM:n artikkeli tästä!

RVS Technology® American Car Showssa 22-25.4.2011
RVS Technology® on esillä American Car Showssa kolmella osastolla, Pussy Power, Motor Sport halli, osasto nro 1e15:, Renault Tuning Club Finland/Tuning Studio, Tuning halli, osastol nro: 3E15 ja Show Car osastolla nro: 504.