RVS Technology
ALOITUSSIVU
KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA
MYYNTIEHDOT
SIVUSTON KARTTA
OTA YHTEYTTÄ
RVS – NÄIN SE TOIMII
MOOTTORINKÄSITTELY
Nelitahtimoottorin suojaus- ja kunnostuskäsittely
Ennaltaehkäisevä (suojaava) käsittely
Kaksitahtimoottori
VAIHTEISTONKÄSITTELY
Manuaalivaihteisto, taka-akseli, jakovaihteisto
Automaattivaihteisto
MP-ketjuöljy
OHJAUSTEHOSTIMEN KÄSITTELY
RUISKUTUSPUMPUN KÄSITTELY
ASEENKÄSITTELY
MOOTTORISAHA
RASVAT
TUOTTEET JA HINNAT
ASIAKKAAMME KERTOVAT
KOKEMUKSIA TEOLLISUUDESTA
LEHDISTÖ
TESTEJÄ
JÄLLEENMYYJÄT
Tilaa uutiskirje
Anna vinkki kaverille
Talleta suosikkeihin
 
 
TEOLLISUUSKOKEMUKSIA
TURBOAHDIN
 
 
TEOLLISUUSKOKEMUKSIA
 
 


Ovako Imatra Oyj, Käyttökokemusraportti


Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Ovako valmistaa niukkaseosteisia teräksiä ja hiiliteräksiä tankoina, putkina, renkaina ja puolivalmiina komponentteina. Yhtiöllä on tuotantoa 11 paikkakunnalla ja useita myyntiyhtiöitä Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ovakon liikevaihto vuonna 2011 oli 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä n. 3 200. Vuotuinen terästuotantokapasiteetti on 1,3 miljoonaa tonnia.

Ovako Imatra Oy Ab
Imatran terästehdas on toiminut vuodesta 1937. Tehdas valmistaa niukkaseosteisia pyörö- ja neliötankoja vaativalle auto- ja konepajateollisuudelle. Tärkein raaka-aine on romu, joka on täysin kierrätettävä materiaali.
Vuosikapasiteetti on n. 300 000 tonnia. Henkilöstöä on 600.

Vaihde on vuodelta 1971. Hampaat olivat huonossa kunnossa ja niillä oli voimakasta pitting-kuoppaumaa. Vaihteistotyypin valmistaja oli tarjonnut uuden vaihteen hinnaksi n. 0,8 miljoonaa euroa ja toimitusajaksi reilua 1 vuotta. Näissä olosuhteissa päätettiin kokeilla RVS Technology suojaus- ja kunnostusteknologian tehoa. RVS-kunnostuskäsittelyn hinta vuonna 2003 oli noin 12000 euroa.



Kuvista voidaan havaita, että kuoppaumat ovat peittyneet ja “täyttyneet” tribokeraamista ja ettei hampailla ole tapahtunut muutoksia tarkastuskertojen välillä. Toisin sanoen, kuluneen lähes kymmenen (10) käyttövuoden aikana kulumista ei ole tapahtunut ja tribokeraami on lujasti kiinnittynyt ja pysynyt hampaiden pinnoilla.

Lue tästä koko raportti: Ovako Imatra Oyj, käyttökokemusraportti


Asiakaspalaute, 26.9.2011: FSP Finnish Steel Painting:

FSP Finnish Steel Painting Oy:n Kurikan toimipisteen työnjohtajan, Hannu Sillanpään asiakaspalaute/kertomus pulverimaalaamon kuljetinradan RVS Technology®-käsittelystä ja käsittelyn vaikutuksista maalaamon toimintaan ja tuottavuuteen: Maalaamolinjan toimivuusongelmat ja maalipinnan likaantumisongelmat poistuivat. Suorat säästöt yli 15 000 €. Uudelleenmaalaustarpeen ja ylityötarpeen vähenemisen kautta syntynyt säästö arviolta reilut 100 000 €.

Kurikan pintakäsittelylaitos sijaitsee kiinteästi Ruukki Engineering Oy:n tuotantolaitoksen yhteydessä. Pintakäsittelyprosessi on uudenaikainen e-coat menetelmä ja pulverimaalaus. Esikäsittely- ja elektroforeesilinja ovat osa suurempaa kokonaisuutta, mihin kuuluvat myös maalaamotoiminnot.

Lue koko asiakaspalaute tästä: FSP Finnish Steel Painting Oy Final.pdf


GÄVLEN KORKEAKOULU


Gävlen korkeakoulussa (Högskolan i Gävle) Ruotsissa on tuulitunneli, jota käyttää 45 kilowatin sähkömoottori hydraulipumpun ja hydraulimoottorin avulla. Kahteen halkaisijaltaan metrin kokoiseen puhaltimeen voima välitetään öljyvoidelluilla kulmavaihteilla. Ne ovat rikkoontuneet useita kertoja laitteen ollessa käytössä pitkän aikaa kovalla kuormituksella. Ennen rikkoontumista kuuluu pieni sivuääni luultavasti jostain laakerista. Kun käyttöä jatketaan laakerivälyksen kasvaessa ja sivuäänen voimistuessa, vaihde menee rikki niin, että seurauksena on rikkinäisiä hampaita.

Tulin sattumalta RVS Technologyn ruotsalaiselle kotisivulle. Luettuani tehtyjä testejä ja muilta käyttäjiltä tulleita raportteja päätin testata ainetta tuulitunnelimme kulmavaihteeseen. Kyseessä oli ensiksi vaihde, joka oli alkanut antaa merkkejä sivuäänestä. Molempien vaihteiden öljyyn lisättiin RVS-ainetta. Joidenkin tuntien käytön ja tarkan kuuntelun jälkeen havaittiin sivuäänen kadonneen. Tuulitunneli on kaksi kuukautta sitten tapahtuneen käsittelyn jälkeen ollut käytössä n. 50 tuntia ilman, että sivuääni olisi palannut takaisin. Kun laite lopulta menee rikki ja akselit vaihdetaan, uudet vaihteet käsitellään alusta alkaen RVS:llä

Leif Claesson
Tutkimusinsinööri
Gävlen korkeakoulu
lcn@hig.se

Klikkaa kuvaa, niin näet kuvan suurempana
Klicka på bilden, så får du se en större bild Klicka på bilden, så får du se en större bild
Kymmenen kuukautta myöhemmin kysyimme Leif Claessonilta, oliko hän edelleen tyytyväinen RVS-käsittelyyn.
Tässä on hänen vastauksensa.

Kulmavaihteet ovat olleet RVS-käsittelyn jälkeen käytössä n. 200 tuntia. Niitä ei ole tosin tänä aikana kuormitettu täydellä teholla tuulitunnelissa tehtyjen kokeiden luonteen vuoksi. Vaihteet toimivat edelleen hiljaa ilman sivuääniä. Kaikki aika, minkä ne ovat toimineet käsittelyn jälkeen, on meille plussaa.
yst.terv.
Leif Claesson



CASE LAINISALO OY, KÄYTTÖKOKEMUSYHTEENVETO


Maalaamolinjojen RVS Technology®-käsittely. Tuloksia ja johtopäätöksiä 18.11.2005 vajaat neljä kuukautta ensimmäisestä RVS Technology-käsittelystä. RAPORTTI

“Käsittelyn tulokset ovat kaikilla linjoilla selkeästi havaittavissa.
Jauhelinjojen osalta voi sanoa, että tulokset ovat jopa erinomaisia. Johtuen voiteluyksikön häiriöistä märkälinjan käsittely jäi ilmeisesti hieman vajaaksi ja tarvitsee vielä yhden lisäkäsittelyn”,
toteaa huoltomies Tolmunen ja yksilöi:

Kaikki linjat ovat nyt paljon hiljaisempia – aiempi vinkuna ja kitinä ovat käytännössä hävinneet kokonaan
Säätämistarve ja ketjujen kiristämistarve ovat selvästi vähentyneet kaikissa linjoissa ja erityisesti kuumassa 60m jauhelinjassa, joka aiemmin tuotti eniten ongelmia.
Voitelutarve on selvästi vähäisempää (puolittunut), kuin ennen käsittelyjä.
* Vakiovoiteluohjelman mukainen voitelu on nyt riittävä
* Lisävoitelutarvetta ei enää ole
* Öljyajoviikonloppuja ei enää ole tarvittu
* 120 m linja on osoittautunut toimivan jopa ilman voitelua
Linjojen nykimisestä, takeltelusta tai jumiutumisesta aiheutuvia ongelmia ei ole esiintynyt

Toimintavarmuus ja luotettavuus ovat parantuneet - Seisokkeja ei ole RVS Technology®-käsittelyjen jälkeen ollut lainkaan.

Sisäisten reklamaatioiden määrä ja niiden aiheuttama työ on vähentynyt merkittävästi
Taloudelliset vaikutukset
Vähentyneet voiteluaine- ja voitelutyökustannukset ovat tähän mennessä merkinneet suoraa säästöä n. 9000 Euroa.
Sisäisten reklamaatioitten määrä, ts. tarkastuksessa hylättyjen ja uudelleenmaalattavien kappaleitten määrä, on pienentynyt, mutta vuositason säästövaikutuksista on vielä hieman varhaista vetää johtopäätöksiä. Jokainen reklamaatioiden vähenemisprosentti vähentää kustannuksia n. 500 Euroa, ts. 20 % vähennys reklamaatioissa merkitsee vuodessa noin 10 000 Euron säästöä.
Laadunvalvonta on niin tarkka, että asiakasreklamaatioita ei periaatteessa pitäisi tulla lainkaan. Niitäkin tulee kaikesta huolimatta jonkun verran. Asiakasreklamaatioiden vähenemisen suoria taloudellisia vaikutuksia on vaikea arvioida, mutta niiden määrä ja kehityssuunta ovat selviä signaaleja laadunvalvonnan tasosta ja sitä seuraavasta asiakastyytyväisyydestä, joka vääjäämättä vaikuttaa yhtiön tulevaan menestykseen.
Luotettavuuden paraneminen merkitsee yllättävien ongelmien ja seisokkien vähenemistä ja tuottavuuden kohenemista. Esimerkiksi ketjun katkeaminen tai muu ketjun irrottamista edellyttävä ongelma tarkoittaa 4-12 tunnin seisokkia, linjasta ja ongelman laadusta riippuen. Jokainen seisokkitunti merkitsee yhtiölle keskimäärin 400 Euron tulonmenetystä per linja, joten jo vuositasolla vaikutukset voivat olla merkittävät.


Teuva, 25.05.2004
SUOMEN LÄMPÖPUU OY, KÄYTTÖKOKEMUSRAPORTTI RVS-TUOTTEITTEN KÄYTÖSTÄ

Suomen Lämpöpuu Oy:n Teuvalla sijaitsevien puun lämpökäsittelyuuneissa ilmankiertoa ylläpitävien puhaltimien akseleissa uunin sisäpuolella, jossa lämpötila on ajoittain yli 220°C + laakerin oma käyntilämpö (kitkalämpö), on ollut vaikeuksia löytää sopiva voiteluaine näin vaativiin olosuhteisiin. Laakereita on mennyt rikki jopa viikoittain. Eräältä akselilta, joita uunissa on 3-5, meni viime talvena 3 viikon aikana 3 laakeria.

Voiteluaineena käytettiin ja kokeiltiin erilaisia yli 240°C:een (leimahduspiste) kestäviä rasvoja, mutta nekään eivät auttaneet. Käytettyjä rasvoja olivat mm. Synco Chemical Corporationin valmistama synteettinen:
- Super Lube Plus PTFE-geeli (NLGI-luokitus: 2, Viskositeetti 40°C: 365 mm²/s, Tippumispiste: Ei tipu) sekä erittäin kuumiin käyttöolosuhteisiin tarkoitettu synteettinen
- Sentinel DSF 3000-rasva (NLGI-luokitus: 1,5, Viskositeetti: 40°C: 675 mm²/s, Tippumispiste: Ei tipu).

Tämän jälkeen, 29. päivä tammikuuta 2004, asennettaessa jälleen uutta laakeria voiteluaineeksi laitettiin kokeilumielessä RVS-Tec Oy:n toimittama RVS Technology-geelin ja ruotsalaisen Axel Christiernssonin valmistaman synteettisen rasvan sekoitus (NLGI-luokitus 2, Viskositeetti 40°C: 480 mm²/s, Tippumispiste 280°C).
Laitoksen (uunin) eri kohteitten ja puun lämpötiloja sekä virrankulutusta tarkkaillaan jatkuvasti valvomon monitoreista (Kuva 3.). Muutaman käyttötunnin jälkeen oli todettavissa kyseisen puhaltimen moottorin ottaman virtamäärän pudonneen noin 5%, vaikka vain yksi laakeri puhaltimen akselin/moottorin linjan 4:stä laakerista oli voideltu RVS-rasvaseoksella. RVS-rasvaseosta lisättiin muutama kerta laakerin normaalin rasvausohjelman mukaisesti. 13,5 viikon kuluttua 30. päivä huhtikuuta 2004 laakeri lopulta meni jumiin. Laakerin käyttöikä oli pidentynyt 4-5-kertaiseksi.

Kun laakeri avattiin, huomattiin, että laakerin teräksinen jakorengas oli tuhoutunut, jolloin tynnyrimäiset haulit (rullat) olivat päässeet kääntymään väärään asentoon ja jumiuttaneet laakerin. Laakerista voi paljain silmin havaita, että laakerin sisä- ja ulkokehän kitkapintoihin oli muodostunut lasimaisen kirkas erittäin sileä pinta. Laakeri olisi todennäköisesti kestänyt vielä pitkään, ellei jakorengas olisi hajonnut.
Käsitelty laakeri: 2-rivinen SKF CARB Toroid rullalaakeri tyyppiä C2215K (ulkohalkaisija 130 mm).

Juhani Vainionpää / VD
JMV-Tuote Ay
Hinssinkuja 1
64700 Teuva
Tel. +358 (0)40-550 76 24
Teijo Toivonen / VD
Suomen Lämpöpuu Oy
Horontie 166
FIN-64700 Teuva
Tel. +358 (0)400-219 787
Klicka på bilden, så får du se en större bild Klicka på bilden, så får du se en större bild Klicka på bilden, så får du se en större bild
Klikkaa kuvaa, niin näet kuvan suurempana


ABERDEEN PROPERTY INVESTOR SERVICES AB

Hei.

Ensimmäistä kertaa sain tietää teistä Internetissä surffatessani. Oikeastaan etsin Slick 50 tuotetta saadakseni autoni voimaan paremmin. Sitten löysin teidän kotisivunne, jossa kerrottiin RVS Technologysta. Tuntui, kuin teidän tuotteenne olisi ollut juuri se mitä etsin. Mutta sillä perusteella, mitä sivuilla luki, se tuntui niin fantastiselta, että aloin empiä. Mutta täytyihän sitä kokeilla.

Tilasin moottorinkäsittelytuotteet vuoden 1990 Opel Vectraani, jolla on ajettu 180 000 km. Mielestäni auto toimii fantastisen paljon paremmin. Puristuspaine parani. Sitten päätin testata myös vaihteistonkäsittelytuotetta. Koska vaihteisto tuntui muuttuvan paljon paremmaksi, kiinnostuin testaamaan tuotteitanne myös muilla alueilla. Koska olen vetovastuussa suuresta 75 000 neliön kiinteistöstä, ajattelin tuotteelle löytyvän paljon käyttökohteita.

Meillä on pumppuja, puhaltimia ja kylmäkoneita. Yksi kylmäkompressoreista oli niin huonossa kunnossa, että se oli määrä vaihtaa, mutta sen asemesta ajattelin teidän dieselmoottorituotettanne. Ostin kaksi tuubia RVS:ää ja tulos oli fantastinen. Olin yhdessä kylmäteknikon kanssa vaikuttunut. Kylmäkompressori toimi kuin kello, mitä se EI ollut tehnyt aiemmin.

Koska tulos oli niin hyvä, päätin ostaa rasvaanne käsitelläkseni meidän 45-kilowattisten puhallinmoottorien rullalaakerit, ja käytimme rasvaanne myös puhallinlaitteeseen. Toiveiden mukaisesti oli tulos yhtä fantastinen kuin se oli ollut kylmäkompressorissakin. Sen lisäksi, että vehkeet toimivat paremmin, säästämme myös energiaa, niin toivon. Palaamme tuloksiin lukujen muodossa myöhemmin.

Ystävällisin terveisin
Håkan Andersson
Aberdeen Property Investor Services AB
Hakan.Andersson@aberdeenpropertyinvestors.com
Klicka på bilden, så får du se en större bild Klicka på bilden, så får du se en större bild
Klikkaa kuvaa, niin näet kuvan suurempana

OSTOSKORI
      Ostoskori on tyhjä!
MAKSUTAPA
Osta turvallisesti rvs.fi-sivulla!

Approved by TÜV
TÜV SÜD Automotive
Report Nr: 10-00053-UA-GBM-00

MOOTTORIONGELMIA
Vähäinen tai epätasainen puristuspaine
Suuri öljynkulutus
Vähäinen öljynpaine
Moottorista kuuluva sivuääni
Hydrauliset venttiilinnostimet
Suuri polttoaineenkulutus
Pakokaasut, CO- ja HC-päästöt
Hoonausjäljet ja RVS-käsittely
Turboahdin
Lambda-anturi
VAIHTEISTO-ONGELMIA
Moottoripyörän märkäkytkin
SYÖTTÖPUMPPU
TRIBOKERAAMINEN PINTA – TEKNISIÄ TIETOJA
OSIEN KOKOJEN OPTIMOITUMINEN
POLTTOMOOTTORISSA TAPAHTUVAT TRIBOLOGISET REAKTIOT
ÖLJYMÄÄRÄTAULUKKO
POLTTOAINEENKULUTUSTAULUKKO
 
� Copyright 2009 - Oy RVS Technology Ltd.
 
Untitled Document Tanskalainen VeteranPosten: "RVS pitää mitä lupaa; puristuspaineet ylös 23-36 %." Lue testiartikkeli tästä!
rvs_olietilsatning.pdf

Tanskalainen MOTOR MAGASINET julkaisi numerossa 23/2009 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "Også godt för dieselpumper" - "Hyvää myös diesepumpuille." Lue MOTOR MAGASINET-lehden artikkeli tästä!>

Puolueeton TÜV testi todistaa, että "suojaavien ja kunnostavien ominaisuuksiensa lisäksi RVS Technology®-tuotteet pienentävät kulutusta ja CO₂-päästöjä". Tutustu testiin tästä! 

GTi Magazine kirjoittaa numerossa 11-12/2010 RVS-teknologiasta otsikolla: "SUOJAA ARVOKKAAT KOMPONENTIT". Lue artikkeli tästä!

V8 Magazine-lehdessä nro 10/2010 kirjoitettiin RVS Technology® tuotteista otsikolla: "AUTON ARVOKKAIMPIEN KOMPONENTTIEN SUOJAKSI". Lue juttu tästä!

Ammattirakentaja-lehden numerossa 5-6/2010 RVS Technology® tuotteista kirjoitettiin: "RVS-teknologian ydin on teknologian kyky tunnistaa mekanismien kulumis-ja vauriouhan alaisia kohteita niiden kitkapintojen tuottaman kitkalämpöenergian avulla ja sen kyky muokata(kunnostaa ja suojata) kyseisiä kitkapintoja". Lue artikkeli tästä!

Tekniikan Maailma julkaisi numerossa 3/2011 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "TÜV testasi RVS-tuotteet." Lehti kirjoittaa mm: "Puolueetonta tietoa jo muutaman vuoden markkinoillamme olleiden aineiden toimivuudesta dieselmoottorissa, vaihteistossa ja ruiskutuspumpussa saatiin syksyllä, kun saksalainen TÜV-testauslaitos testasi tuotteet." Lue TM:n artikkeli tästä!

RVS Technology® American Car Showssa 22-25.4.2011
RVS Technology® on esillä American Car Showssa kolmella osastolla, Pussy Power, Motor Sport halli, osasto nro 1e15:, Renault Tuning Club Finland/Tuning Studio, Tuning halli, osastol nro: 3E15 ja Show Car osastolla nro: 504.