Ajoneuvot
4x4_Magazine_Nr_5_2005_FIN
4×4 Magazine
Molemmista autoista käsiteltiin RVS-tuotteilla ohjaustehostin, moottori, vaihteisto ja taka-akseli (tasauspyörästö). Mitsubishi Pajerosta käsiteltiin lisäksi etuakselin tasauspyörästö ja jakovaihteisto.
Tärkeimmät testitulokset:
- Ensimmäinen RVS-käsittelyn jälkeen havaittu muutos oli molemmissa autoissa ohjaustehostimen toiminnan paraneminen.
- Polttoaineenkulutuksessa muutoksia havaittiin vasta 3000–4000 km:n ajon jälkeen.
- Ford Transitilla polttoaineenkulutus laski seka-ajossa -1,2 l / 100 km (-9,2 %) ja maantiellä -0,4 l / 100 km (-6,0 %).
- Mitsubishi Pajerolla luvut olivat seka-ajossa -1,4 l / 100 km (-10,6 %) ja maantiellä -0,4 l / 100 km (-3,9 %).
- Ohivuotoparannukset: Ford 13,6 %, Pajero 5,7 %
- Lisäksi Pajerosta mitattu kiihtyvyys parani 16,1 %