Mitä on RVS?
Kotimainen, patentoitu ja testatusti tehokas tuoteperhe polttomoottorien, vaihteistojen ja muiden mekaanisten laitteiden suojaamiseen ja kunnostamiseen.
Lue lisääRVS-tuotteet on suunniteltu parantamaan moottorin ja muiden mekaanisten järjestelmien suorituskykyä ja kestävyyttä. Kyseessä ei ole öljy tai öljyn lisäaine, vaan keraamiseen käsittelyyn perustuva innovatiivinen teknologia.
RVS Technology®:n teho perustuu tribokeraamiseen käsittelyyn, joka pienentää tutkitusti energiankulutusta ja päästöjä. Tribokeraamisessa käsittelyssä tietyt RVS-yhdisteen ainesosat reagoivat laitteen metallipintojen kanssa ja tuottavat ohuen, mutta kestävän suojakerroksen.
Suojakerros vähentää kitkaa ja kulumista, mikä pidentää laitteesi käyttöikää ja parantaa sen suorituskykyä. Kerrosta ei ole välttämättä helppo nähdä paljaalla silmällä, sillä se on lasimainen. Tämän sileän pinnan voi kuitenkin havaita vaikkapa yleismittarilla: keraami ei johda sähköä.
Kun valitset laitteellesi RVS-käsittelyn, saat useita hyötyjä: kulutus pienenee, teho kasvaa ja käyttöikä pitenee.
Näin se toimiiPidennä moottorisi käyttöikää, lisää tehoa ja säästä polttoainekustannuksissa
Onko ajoneuvosi kulutus kasvanut? Pitääkö moottori ylimääräistä ääntä tai eikö ajoneuvosi vaihdelaatikko enää toimi yhtä kepeästi kuin aiemmin? Vai onko sinulla uusi moottori, jonka haluat pitää uudenveroisena jatkossakin? Haluaisitko minimoida laitteiden korjaamisesta johtuvia seisokkeja ja huoltokatkoja? Vai onko tavoitteena lisätä tehoa tai vääntöä?
RVS-käsittely ei korjaa laitteen mekaanisia vikoja, mutta sillä voi kunnostaa alkavaa kuluneisuutta ja pidentää merkittävästi komponenttien ja ajoneuvon käyttöikää.
Uutena ongelmana on havaittu viime vuosina yleistyneissä ladattavissa hybridiautoissa moottorin sisäistä korroosiota. Se johtuu siitä, että moottorit käyvät hyvin harvoin optimilämpöisinä, jos niillä ajetaan paljon lyhyitä matkoja, eikä moottorin sisälle muodostunut kosteus pääse haihtumaan.
Kosteus aiheuttaa korroosiota erityisesti nokka-akseleissa, jotka eivät tyypillisesti ole öljykylvyssä. Koska keraami ei ruostu, RVS-käsittely ehkäisee korroosio-ongelmaa hyvin tehokkaasti.
Suosittelemme kokeilemaan RVS-tuotteita. Tulet yllättymään positiivisesti!
Tutustu testituloksiinValitsemalla RVS-tuotteet
- lisäät laitteiden tehokkuutta ja luotettavuutta
- pienennät energiankulutusta, minkä seurauksena pienenevät sekä käyttökustannukset että päästöt
- pidennät laitteiden huoltovälejä ja käyttöikää sekä toiminnan ennakoitavuutta
RVS käsittely maksaa aina hintansa takaisin
RVS-käsittely on pitkäikäinen, eikä käsittelyä tarvitse uusia öljynvaihdon yhteydessä. Esimerkiksi normaalissa liikennekäytössä olevissa ajoneuvoissa käsittelyn vaikutukset kantavat n. 100 000 km:iin asti.
Löydä moottorillesi sopivin tuoteRVS Technology® on Suomessa kehitetty ja valmistettu
RVS Technology® on suomalainen innovaatio. Valmistamme testatusti toimivia tuotteitamme yli 20 vuoden kokemuksella. Haluamme osaltamme olla tukemassa suomalaista työtä, ja siksi tuotantomme tapahtuu lähes kokonaisuudessaan Suomessa.
Lue lisääRVS-tuotteiden käyttö on helppoa ja turvallista
Voit luottavaisin mielin tehdä laitteesi RVS-käsittelyn alusta loppuun itse. Onnistuneeseen lopputulokseen riittää, kun seuraat kuluttajapakkauksen mukana tulevia selkeitä käyttöohjeita. Tuotteidemme avulla moottorisi, vaihteistosi ja ohjaustehostimesi päivittäminen uudelle tasolle on suoraviivaista ja vaivatonta!
Ammattikäyttöön annamme ohjeistuksen käsiteltävän kohteen mukaan tai tarjoamme käsittelyn kokonaisvaltaisena palveluna.
Tutustu tuotteisiimmeRVS on kestävä valinta
RVS-käsittely on ympäristön kannalta kestävä valinta. Kun moottoria käsitellään RVS-menetelmällä, sen sisäosat puhdistuvat samalla tehokkaasti. Paitsi että päästöt pienenevät RVS-käsittelyn seurauksena jopa 5–25 %, polttoaine myös palaa moottorissa selkeästi puhtaammin, mikä optimoi sen suorituskyvyn ja vähentää haitallisten jäämien muodostumista. Puhtaamman palamisen ansiosta kokonaispäästöt vähenevät siksi enemmän kuin pelkän polttoaineenkulutuksen vähenemisen perusteella voisi olettaa.
Usein kysytyt kysymykset
-
Restores Vital Surfaces eli suomeksi ‘uudistaa tärkeät pinnat’.
-
RVS Technology® -tribo(nano)keraamia voidaan pitää edistyneenä “hoitona” moottoreille, vaihteistoille ja muille mekaanisille laitteille. Jos laitteessasi on normaaleita kulumisesta johtuvia ongelmia kuten melua, savutusta, liian suuri öljyn- tai polttoaineenkulutus, tehonpuutetta, alentuneet tai epätasaiset puristuspaineet tai värähtelyä, RVS Technology kykenee kunnostamaan sen.
RVS Technology toimii myös ennaltaehkäisevänä keinona, joka suojelee laitteesi osia tulevalta kulumiselta. Esimerkiksi autosi osien käsittely suojaa autoasi edessä väistämättä olevilta vakavilta ongelmilta.
-
Tuotteemme on jaoteltu sen mukaan, kuinka paljon öljyä käsiteltävä kohde sisältää. Löydät oikean tuotteen tarkistamalla öljytäyttömäärän käyttöohjeesta tai kirjoittamalla auton rekisteritunnuksen sivustollamme olevaan hakukenttään
Jos bensiinikäyttöisen moottorin öljytilavuus on 4 litraa, tarvitset G4-tuotteen. Jos siinä on 5 litraa öljyä, tarvitset seuraavan sitä suuremman numeron eli G6-tuotteen. Jos moottorissa on 10 litraa öljyä, em. luvut lasketaan yhteen, ja tarvitset yhteen käsittelykertaan yhden G4- ja yhden G6-tuotteen. Dieselmoottoreihin käytetään D-tuotteita ja vaihteistoihin T-tuotteita samalla periaatteella. Ellet tiedä ajoneuvosi öljytilavuuksia, löydät ne yleensä sen käyttöohjekirjasta tai voit ottaa meihin yhteyttä ja me löydämme sen sinulle!
Huomaan myös, että jos moottoripyörässä on yhdistetty moottori- ja vaihteistoöljyjärjestelmä, suosittelemme käyttämään yhtä pykälää suurempaa pakkauskategoriaa kuin pelkkä öljytilavuus antaisi ymmärtää. Syynä on se, että laitteessa on paljon käsiteltäviä pintoja. Lähes kaikissa tapauksissa moottoripyörän moottorin käsittelyyn oikea tuote on G6.
-
Käsittelyssä käytetään tavallisesti hyväksi laitteen omaa voiteluainetta, joka kuljettaa RVS-aineen kohteeseen. Yksinkertaistetusti voi sanoa, että RVS-aine lisätään kohteen voiteluöljyyn ja laitetta käytetään tietty vähimmäisaika. Katso erityyppisten RVS Technology® -tuotteiden tarkemmat käsittelyohjeet tuotesivulta eri tuotteiden alta.
Teollisuuskohteita varten annamme kohdekohtaisen ohjeistuksen tai tarjoamme kokonaisvaltaisen palvelun.
-
Kumpikaan tapa ei ole kokonaan väärä. Uusissa tai melkein uusissa moottoreissa asialla ei ole edes juuri väliä.
Mitä enemmän moottorilla on ajettu, sitä likaisempi se yleensä on sisältä. Käsiteltäviltä pinnoilta irtoaa käsittelyn yhteydessä likaa öljyyn, ja öljy kannattaa usein vaihtaa ennen toista käsittelykertaa, jota suosittelemme yli 40000 km ajetuille moottoreille. Siksi optimaalisin ajankohta käytetyn moottorin RVS-käsittelylle on n. 400 km ennen tulossa olevaa öljynvaihtoa. Toinen käsittelykerta tehdään heti öljynvaihdon jälkeen, eikä uutta öljynvaihtoa tarvita ennen kuin se on moottorin huolto-ohjelman mukaan tulossa.
-
RVS-käsittelyn hyödyt ovat pitkäaikaisia.
Käsittelyä ei tarvitse uusia öljynvaihdon jälkeen, sillä öljynvaihdot eivät vaikuta RVS Technology® -käsittelyyn. RVS-tuotteet muodostavat nanokeraamisen pinnan, joka integroituu kitkalle alttiina oleville metallipinnoille. RVS-käsittely ei vaikuta öljyyn, johon aine kaadetaan. Siksi käsittely kestää normaalissa tieliikennekäytössä olevissa autoissa n. 100 000 km.
-
Ei!
Toisin kuin markkinoilla olevat öljyjen lisäaineet, RVS Technology® -tuotteet synnyttävät nanokeraamisen kerroksen, joka integroituu moottorisi, vaihteistosi, tasauspyörästösi jne. kitkalle alttiina olevien metallipintojen kanssa. Siksi se kestää normaalissa käytössä autoissa n. 100 000 km:n ajon, eivätkä öljynvaihdot vaikuta siihen. RVS ei vaikuta öljyn ominaisuuksiin. Öljyjen lisäaineiden ajatuksena on parantaa öljyn ominaisuuksia ja niitä pitää käyttää yhä uudelleen jokaisen öljynvaihdon yhteydessä.Huomaa myös, että vaikkei RVS ole öljyn lisäaine, käytämme öljymäärää ohjaamaan oikean tuotteen valintaa. Öljyn määrä on helposti selvitettävä tieto, joka kertoo yleensä riittävän tarkasti sen, kuinka paljon kohteessa on käsiteltäviä pintoja.
Hydrauliikassa ja teollisuuden sovelluksissa, joissa on käytössä erillinen öljysäiliö ja joissa öljyn kiertonopeus on suhteellisen hidas, riittävän RVS Technology® -tuotemäärän laskemisessa käytetäänkin muita kriteereitä kuin öljyn määrää.
-
Kyllä voi.
RVS-aine ei reagoi etanolin kanssa millään tavalla.
RVS:n käyttö on itse asiassa erittäin suositeltavaa etanolimoottoreissa, koska etanolin voiteluominaisuudet ovat huonommat kuin bensiinin ja siksi kuluminen on hieman voimakkaampaa. Myös öljyn sekaan päästessään etanoli heikentää öljyn voiteluominaisuuksia enemmän kuin bensiini, mutta tribokeraamisen pinnan ansiosta ylimääräinen kuluminen voidaan ehkäistä.
-
Ladattavien hybridien polttomoottoreissa on alettu havaita varsin usein korroorio-ongelmaa. Moottorin sisäiset osat siis ruostuvat, ja syynä on se, että moottorit käyvät hyvin harvoin lämpimiksi asti, jos niillä ei ajeta pitkää matkaa, eikä moottorin sisälle kertyvä kosteus pääse haihtumaan pois. Tämä kosteus puolestaan aiheuttaa teräksestä valmistetuille pinnoille ruostumista.
Kun pinta on keramoitu RVS-tuotteilla, korroosio-ongelma poistuu tai ainakin vähenee oleellisesti. Jos ongelma ei ole ehtinyt kovin pahaksi, se voidaan jopa vielä korjata tekemällä moottorille normaali käytetyn moottorin kaksivaiheinen käsittely. Silloin on usein perutelyua käyttää yhtä pykälää isompaa tuotekategorianumeroa kuin mikä muuten olisi moottorille oikea.
Näin ollen lyhyt vastaus kysymykseen on: Kannattaa ehdottomasti!
-
Kyllä, ehdottomasti!
RVS Technology tekee tribokeraamipintaa vain kitkapareille, joissa molemmat puolet ovat metallia. Kun kytkimessä on joka toinen levy ns. massalevy, ei RVS osaa tehdä pintaa eikä vaikuta kytkimeen.
Meillä on runsaasti referenssejä moottoripyöristä. Niistä tunnetuimmat ovat Niki Tuuli (Super Sportin MM-sarja) ja Erno Kostamo (IRRC-sarja, vuoden 2022 Makaon-GP:n voittaja).
Huomaa, että jos vaihteisto on samassa öljytilassa moottorin kanssa, vaihteisto tarvitsee myös oman osansa RVS-ainetta. Siksi tällaisten moottoripyörien moottorien käsittelyssä kannattaa käyttää pykälää isompaa RVS-tuotetta kuin pelkkä öljytilavuus antaisi ymmärtää, ja melkein aina oikea tuote on G6.
-
Kyllä voi.
RVS Technology® -tuotteet ovat täysin yhteensopivia kaikkien öljytyyppien kanssa.
-
Jos luistaminen johtuu venttiiliongelmasta, RVS saattaa auttaa, mutta jos vaihteisto luistaa siksi, että sen sisällä olevat levyt ovat kuluneet, RVS ei voi auttaa. Kitkalevyjen pinta on paperinkaltaista massaa, ja RVS Technology® toimii vain metalliosilla. Joskus ongelman aiheuttavat huonosti toimivat solenoidit, mikä on sähköpuolen ongelma, ja silloin ne on korjattava tai vaihdettava.
-
Kyllä!
Pienentyneen sisäisen kitkan vuoksi moottori käy RVS Technology® -käsittelyn jälkeen viileämpänä. Tästä on hyötyä erityisesti kuumalla säällä, kun moottorin jäähdytyskapasiteetti ei riitä käyntilämmön pitämisessä normaaliarvoissa. Toisaalta pitää muistaa, että moottori ei käy RVS Technology® -käsittelyn jälkeen kuitenkaan liian kylmänä, jos termostaatti vain toimii oikein, vaan RVS Technology® ainoastaan pienentää ylikuumenemisen riskiä.
-
Kylmäkäynnistyksestä puhutaan, kun käynnistetään moottoria kylmällä säällä ilman esilämmitystä. Silloin moottoriöljy on jäykkää eikä ehdi voitelemaan moottoria heti käynnistyksen jälkeen samalla tavalla kuin kesäkelillä, ja niinpä moottori käy hetken jopa kokonaan ilman voitelua. Se aiheuttaa moottorin sisällä oleville osille kulumista. RVS Technology® -tuotteen synnyttämä tribokeraaminen pintakerros suojaa moottorin komponentteja tältä öljyn puuttumiselta, koska tribokeraamipintojen välinen kitka on kuivanakin hyvin pieni, mikä vähentää kylmäkäynnistyksen aiheuttamaa kulumista huomattavasti.
-
Kyllä voi.
Kun toinenkin vastakkain olevista pinnoista on muuta kuin metallia, ei RVS-aine reagoi eikä vaikuta pintoihin mitenkään.
Ota yhteyttä
Mikäli sinulla heräsi kysyttävää tuotteistamme, voit ottaa meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen avulla.
Tutustu tuotteisiimme
RVS-tuotteet helposti verkkokaupastamme ja jälleenmyyjiltä ympäri Suomen
Kaikki tuotteet Jälleenmyyjät